Friday 1 February 2019

חמשת הדברים הכי טובים שעשיתי עד עכשיו - מילי

מקום חמישי הפילה בפאי שבתאילנד
בא ג'יפ לאסוף אותנו ואז הסבירו לנו על המקום הזה ששותלים שם עצים כי המטרה שלהם הייתה להביא עוד עצים לתאילנד כי שורפים בתאילנד המון עצים. בזכות העצים ששתלו התחילו להגיע יותר חיות כדי לאכול עלים ולחיות שם.  יש שם צבים ןציפורים אבל הם לא שומרים אותם בכלובים. לצבים הם בנו מרחב גדול מאוד והציפורים חופשיות אחר כך הם קנו פילה שהבעלים הקודמים שלה התעללו בה והיא עוד הייתה בהריון והיה לה קשה עם הפילה שבבטן שלה. לפילה יש שטח גדול שהיא יכולה להיות בו- 98 קילומטרים מרובעים והיא מבינה כל מה שהעובדים אומרים לה. לא רוכבים עליה ולא מקלחים אותה. רק מאכילים אותר ורק עם היא רוצה עוד אז נותנים לה ואם לא אז היא חוזרת לטבע.

במקום הרביעי הטור בקאו-סוק
במקום הרביעי הטור בקאו-סוק זה שמורת טבע בתאילנד. בבוקר בא לאסוף אותנו מיניבוס שהביא אותנו לסירה ששתה באגם מים מתוקים מלאכותי כלומר שהאדם סכר שגרם למים להישאר במקום אחד וכך נוצר האגם. האגם מכסה 98 קמ"ר. זה ענק!!! שטנו בערך שעה עד שהגענו ליעד הראשון שלנו שהוא מסעדה בא אכלנו ארוחת צהריים מעולה ואחר כך לקחנו קייקים ושטנו באגם ואז כשהגענו למקום שבו אפשר לקפוץ ולשחות אז אמרתי לאבא שלי :" קח את הבגדים אני קופצת" וקפצתי מהר שכמעט וכל הקייק התהפך. המים היו נעימים מאוד. אחר כך לקחנו רפסודה ושטנו לאחד ההרים שבו הלכנו למערת נטיפים מקסימה עם הרבה נטיפים בצורות שונות כמו פילים, עוגה, וילון ועוד. בסוף המדריך עשה לנו הצגה עם צלליות על מכשפה שהוא עשה עם הנטיף והאצבעות. ביחד בצללית זה היה נראה בדיוק כמו מכשפה שמדברת וזה היה מגניב. אחר כך אני עשיתי את זה.

במקום השלישי צלילה באפו- פיליפינים
אפו הוא אי קטן מאוד בפיליפינים הלכנו אותו מצד אחד לצד השני ב5 דקות. ביום השני באפו עשינו צלילה אני אבא ואייל צללנו לעומק 3 מטרים ראינו שמה צבי ים היינו קורבים אליהם ב2 ס"מ. ראינו המון אלמוגים וראינו דגים כמו "נמו ודורי" היה מאוד כיף כי זאת היית הפעם הראשונה שצללתי. מתחת למים אי אפשר לדבר בגלל זה יש סמנים מתחת למים למשל: "בוז" זה למטה, "לייק" זה למעלה, יש לך בעיה עושים "קומסי קומסה" ועוד... גם אמא עשתה צלילה, היא צללה לעומק 12 מטרים עם מדריך אבל הוא נתן לה לעשות לבד את הצלילה כי היא כבר עשתה פעם קורס צלילה.

מקום שני - מקונג דלתא ויאטנם
ביום הראשון בויאטנם יצאנו בחמש בבוקר ל"טור" (טיול) עם המדריכה נואק שלקחה אותנו לסיור במקונג דלתא. המקונג דלתא זה נהר שעובר בין חמש מדינות: תאילנד, קמבודיה, ויאטנם, לאוס וסין. עצרנו בכל מני תחנות. הראשנה הייתה שוק צף מלא בפירות וירקות שמוכרים אותם על סירות. על כל סירה יש מקל גבוה שעליו תולים את הפירות או הירקות שהם מוכרים. ככה הקונים ידעו מה הם מוכרים על הסירה. נואק קנתה לנו המון פירות כמו: ליצי, אננס, אבטיח, ג'ק פרוט, מנג, פרי שנראה כמו פילפל ותפוח ביחד. אחר כך הלכנו לאכול ארוחת בוקר מרק עם נודלז היה טעים מאוד ומאז אנחנו אוכלים את זה לארוחת בוקר כמעט כל יום.  התחנה הבאה  הייתה חווה שמגדלים עצי קקאו ומכינים שוקולד היה מאוד מעניין. אחר כך הלכנו למקום שמכינים בו נודלס והכנו נודלס. הטיול היה ממש כיף וטעים.

מקום ראשון- קניונרים במוהל בוהל פיליפינים.
קניונרים זה שקופצים מצוקים לבריכות טבעיות של מים עמוקים ומתוקים. באו לאסוף אותנו במיניבוס מהמלון. נסענו שעה עד שהגנו למקום שבו המדריכים הסבירו לנו את החוקים של הקניונרים. הביאו לנו קסדות וחליפות הצלה. המדריכים שלנו היו מדריכים של המון ישראלים לפנינו הם אפילו ידעו לשיר "אל המעיין" .
נסענו על אופנועים עד שהגעו לקצה המסלול. היינו צריכים ללכת קצת כדי להגיע לקפיצה הראשונה היא הייתה נמוכה יחסית "רק" 4 מטר. הקפיצות שאני עשיתי הן:  4 מטר פעמיים , 7 מטר פעם אחת, שתי מגלשות, מטר  אחד פעם אחת ו13 מטר פעם אחת. לקפוץ מצוקים בהתחלה  מפחיד מאוד אבל התרגלתי לזה למרות המרים הקרים ומאוד אהבתי לקפוץ.

תודה על שקראתם את הבלוג שלי!!!