Friday 16 November 2018

אייל מספר על צ'אנג מאי

מבנקוק לצ'אנג מאי נסענו ברכבת לילה. ברכבת היו שתי קומות אמא ואבא אמרו שמסוכן לילדים לישון בקומה למעלה אבל בסוף אני ישנתי שם. כשהגענו לרכבת שחקנו משחקים והשתוללנו כי התלהבנו ממש . לקח חצי שעה עד שהרכבת התחילה לנסוע. ישנתי טוב ולא נפלתי. כשקמנו לא היה הרבה מה לאכול, היו לנו רק עוגיות. כשהגענו למלון בצ'אנג מאי שמחנו מאוד כי היה לנו חדר שמחולק לשניים: חדר לילדים וחדר להורים והיה לנו מקרר סוף סוף.

ביום השני הלכנו לביקור במוזיאון התלת מימד.  במוזיאון היו ציורים של דברים שהצילחו לעשות הטריקים לעיניים כך שמה שרואים זה לא באמת מה שזה קורה. לדוגמה היה ציור של פנדה מטפסת על במבוק ואנחנו עלינו על במבוק ליד התמונה וזה נראה כאילו אנחנו מטפסים על העץ ונותנים לה יד. וגם נהנתי מאוד כי הייתה אפליקציה שהורדנו וכשצילמנו תמונות עם האליפליקציה היו דברים שלא באמת היו במוזיאון לדוגמא היה ציור של תנין תלת מימד ובוידאו זה נראה כאילו התנין זז ומנסה לאכול אותנו.

ביום השלישי נסענו להר הכי גבוה בתיאלנד, פארק לאומי 'ינתנון'. עלינו לפסגה היה קלי קלות כי הרוב עשינו עם האוטו. וגם היו שני מקדשים עם הרבה מדרגות. באחד מהמקדשים הייתה חצר ושיחקנו שם ואז אני ומילי לא ראינו את אמא ואבא אז התחלנו לחפש אותם. חפשנו גם במקדש השני ולא מצאנו. ירדנו לחניה איפה שהאוטו וגם שם הם לא היו. אז חזרנו חזרה למקדש וחפשנו ברחבה בין שני המקדשים ופתאום שמענו שאבא קורא לנו ומצאנו אותם. זה היה מפחיד לאבד אותם.

ביום הרביעי נסענו למקדש 'ואט באן דן' . זה מקום גדול עם הרבה מקדשים בתוכו. כדי להכנס למקדש חייבים לחלוץ נעליים בחוץ ולהכנס יחפים וחייבים להיות ממש בשקט. המקדשים היו מאוד צבעוניים: כחול, זהב, אדום. בכניסה היו המון דרקונים גדולים וצבעוניים, טווסים, תרנגולים. באחד המקדשים שנכנסנו מצאנו בודהה שוכב ממש גדול זה היה ממש כמו למצוא אוצר. אבא עשה תמונה פנורמה וכל פעם שהוא זז אנחנו גם התקדמנו אז בתמונה יש הרבה אמא, הרבה מילי, אייל וגיא. זה ממש מגניב.

אחרי המקדש הלכנו למפל הלבן, קוראים למקום גם המפל הדביק. תכף תבינו למה. יורדים למטה במדרגות. הירידה הייתה כמה דקות. היו שלושה מפלים אנחנו ירדנו עד המפל השני. צריך להיות בלי נעליים.ואז מגיעים למפל. האבנים במפל לבנים, כי צמחה עליהם שכבה כזאת של משהו לבן שהיא לא מחליקה וזאת הסיבה שאפשר לטפס במפל מבלי להחליק. אז טיפסנו במים עד למעלה. יש מקומות שהיו חבלים כדי לעזור אבל אני לא השתמשתי בהם. זה היה ממש כיף. חזרנו על זה הרבה פעמים.

ביום החמישי בבוקר הלכנו לקניון ןקניתי לעצמי מצלמה של סוני. תמיד רציתי שתהיה לי מצלמה כזאת. קניתי את המצלמה מהכסף שלי (סבא וסבתא נתנו לי מתנה לטיול). עכשיו אני מצלם כל הזמן.

אחרי זה הלכנו למקום מיוחד שעושים נייר מקקי של פילים. למדנו שכל אחד יכול לעשות שינוי בעולם לדוגמא אפשר למחזר ניירות ובקבוקים במקום כל הזמן לקנות ולזרוק לפח הרגיל. בהתחלה חשבתי שזה יהיה מקום מגעיל, כי זה קקי אבל אז גיליתי שזה בכלל לא מגעיל כי זה נראה כמו עשב ומנקים את זה ומייבשים את זה ועושים נייר צבעוני. אנחנו גם עשינו נייר. אני עשיתי בצבע צהוב. בסוף גם עשינו כל אחד סימניה עם השם שלו. היה כיף.

אחרי צהריים הלכנו כל הבנים, אבא גיא ואני לשיעור של איגרוף תיאלנדי. שמו לנו ביידים כמו תחבושת כדי להגן עליהן ונתנו לנו כפפות. לימדו אותנו תרגילים של אגרופים ובעיטות ונתתי לגיא אגרופים  בפנים. זה היה כיף.